
- Service og Oplevelse
Digitalisering i service- & oplevelsesindustrien
Hvilke digitale værktøjer har service- og oplevelsesindustrien til rådighed, og hvilke er på vej?
Service- og oplevelsesindustrien vokser, men samtidig oplever branchen store udfordringer med at skaffe kvalificeret arbejdskraft. Desuden er indtjeningen i denne industri under konstant pres.
To tidligere forskningsprojekter har vist, at digitalisering står højt på den strategiske dagsorden i mere end halvdelen af virksomhederne i service- og oplevelsesindustrien. Med digitalisering ser man mulighed for at mindske behovet for arbejdskraft og mulighed for at skabe bedre oplevelser.
Med forskningsprojektet ønsker vi at:
- undersøge, hvilke digitale værktøjer der er til rådighed for branchen
- opbygge best case materialer med udgangspunkt i konkrete virksomheder
- undersøge, hvilke nye løsninger der er på vej til markedet
- oplyse leverandører om behov i branchen, som i øjeblikket er udækkede
Kontakt projektlederen
Denne artikel er udgivet på Cphbusiness, før KEA og Cphbusiness blev sammenlagt til EK. Navne og titler kan derfor have ændret sig. Det ændrer dog ikke på den forskning og viden, der ligger til grund for artiklen.