

- Kommunikation, Salg og Markedsføring
Bæredygtighed i beklædningsvirksomheders taktiske markedsføring
Hvordan kan beklædningsvirksomheder tilpasse udvikling, strategi og branding til en cirkulær økonomi?
Modevirksomheder mangler konkrete redskaber til at omsætte deres ambitioner om bæredygtighed til praksis. Dette projekt vil hjælpe med at lave en guide, der skal hjælpe beklædningsvirksomheder med at integrere bæredygtighed i både markedsføring og forretningsmodeller.
Der undersøges, hvordan beklædningsvirksomheder kan tilpasse produktudvikling, prisstrategier, distribution og branding til en cirkulær økonomi.
Via casestudier, interviews og spørgeskemaundersøgelser vil projektgruppen skabe konkrete anbefalinger, så erhvervet bliver understøttet i overgangen til bæredygtighed.
Forskningsprojektet vil derudover udvikle en praktisk “how-to”-guide, der kan hjælpe beklædningsvirksomheder med at integrere bæredygtighed i deres taktiske markedsføring og forretningsmodel. Med parametermixet (7P'er) som ramme undersøges, hvordan beklædningsvirksomheder kan tilpasse produktudvikling, prisstrategier, distribution og branding til en cirkulær økonomi. Fokus er bl.a. på cirkulære strategier, EcoDesign-direktivet, digitale produktpas og grøn omstilling som løftestænger for en mere bæredygtig branche.
Kontakt projektlederen

Denne artikel er udgivet på Cphbusiness, før KEA og Cphbusiness blev sammenlagt til EK. Navne og titler kan derfor have ændret sig. Det ændrer dog ikke på den forskning og viden, der ligger til grund for artiklen.