
- Service og Oplevelse
Soft Skills i serviceerhvervene
Hvilke soft skills er vigtigst i de tre serviceerhverv?
Forskning viser, at soft skills i dag bliver prioriteret højt ved rekruttering af nye medarbejdere. Soft skills er defineret som de bløde kompetencer, der ligger ud over dine faglige og uddannelsesmæssige kompetencer. Eksempler kan være kommunikation og samarbejde.
Men der mangler viden om, hvilke konkrete soft skills danske virksomheder lægger vægt på i forbindelse med rekruttering af medarbejdere, som har tæt personlig kontakt med gæster/kunder.
Derfor har Cphbusiness i dette forskningsprojekt identificeret de konkrete soft skills, som ansatte i danske virksomheder, der arbejder med gæste- og kundekontakt, skal have.
Projektets resultater kan hjælpe virksomheder i serviceerhvervene med at ramme plet, når de rekrutterer, og skabe en meningsfuld balance mellem soft skills og hard skills hos danske virksomheder.
Læs projektets afslutningsrapport "At være god til relationsskabelse"
Kontakt projektlederen
Denne artikel er udgivet på Cphbusiness, før KEA og Cphbusiness blev sammenlagt til EK. Navne og titler kan derfor have ændret sig. Det ændrer dog ikke på den forskning og viden, der ligger til grund for artiklen.