
- Service og Oplevelse
Værtskab 2.0
Hvordan kan hoteller skabe emotionelle forbindelser gennem digital kommunikation?
Virksomheder kommunikerer i stigende grad med kunder og gæster gennem digitale kommunikationskanaler som fx e-mail og sociale medier. Og nogle segmenter foretrækker i dag digital kommunikation frem for fysisk interaktion – især de yngre.
Udviklingen stiller nye krav til hoteller, da de lever af værtskab og af at skabe relationer med gæster. For hvordan kan man i professionel kontekst skabe emotionelle forbindelser gennem digital kommunikation?
I forskningsprojektet Værtskab 2.0 undersøger Cphbusiness derfor, hvordan danske hoteller kommunikerer digitalt, og hvordan den digitale udvikling påvirker det fysiske værtskab på hoteller.
Sådan gør vi
Holdet bag projektet indsamler både data kvantitativt og kvalitativt gennem henholdsvis spørgeskemaundersøgelser og interviews med aktører i hotelbranchen. En del af projektet gennemføres som aktionsforskning sammen med en dansk mobil hospitality platform.
Skal hjælpe danske hoteller
Projekter kommer til at skabe ny viden om danske hotellers digitale kommunikation. Projektets resultater skal desuden munde ud i anbefalinger til, hvordan hoteller bedst arbejder med værtskab, når meget af kommunikationen er digital.
Kontakt projektlederen
Denne artikel er udgivet på Cphbusiness, før KEA og Cphbusiness blev sammenlagt til EK. Navne og titler kan derfor have ændret sig. Det ændrer dog ikke på den forskning og viden, der ligger til grund for artiklen.