- Kurser for ledige
Lønadministration
Bliv den lønmedarbejder, virksomhederne mangler lige nu.
Er du jobsøgende, og vil du hjælpe virksomheder med en af deres vigtigste administrative opgaver?
Kurset her gør dig i stand til at tage ansvar for virksomheders lønopgaver. Forestil dig at styrke din karriere, så du kan håndtere en af de vigtigste administrative funktioner i enhver virksomhed – og positionere dig som en kompetent og eftertragtet specialist.
Virksomheder efterspørger lige nu kvalificerede medarbejdere med styr på løn, regler, ferie, barsel og refusion. Kurset giver dig præcis de færdigheder og kompetencer – og et anerkendt eksamensbevis som dokumentation for, at du kan det.
Hvem
er kurset for?
Uanset om du er ny på området eller har erfaring, lærer du at arbejde med løn som det gøres i virkeligheden – ikke bare på papiret. Undervisningen er praksisnær og tager udgangspunkt i konkrete opgaver, systemer og situationer fra hverdagen.
Kurset er både for dig, der allerede arbejder med administration, økonomi eller HR – og for dig, der overvejer et karriereskift mod et jobområde med efterspørgsel. Du behøver ikke have erfaring med løn på forhånd.
Du lærer at
- udføre lønopgaver i praksis – inkl. ferie, regler, barsel og refusion
- forstå regler, overenskomster og arbejdsgiveransvar
- bruge lønsystemer og lave korrekt indberetning
- koble løn sammen med HR og virksomhedens hverdag
- skabe overblik og sikre, at tingene bliver gjort rigtigt og til tiden
...så du kan
- gå direkte ind i et job, hvor løn er en central opgave
- vejlede kolleger og ledelse, når reglerne er komplekse
- undgå fejl i lønindberetninger og skabe tillid omkring løn
- bidrage til, at HR og administration hænger sammen
- styrke din faglighed og få papir på det, du kan
... og så fokuserer kurset i lønadministration her særligt på det daglige lønarbejde i praksis
frem for HR-teori og personalepolitikker.
Vi tager udgangspunkt i lønsystemet Danløn – et af landets mest brugte systemer – men lærer dig principperne bag, så du kan arbejde sikkert i alle gængse lønsystemer.
Jobmuligheder
Når du har styr på løn, er der mange veje ind på arbejdsmarkedet – både i private og offentlige virksomheder. Der er efterspørgsel på medarbejdere, der kan håndtere lønopgaver i praksis og forstå reglerne bag.
Når du har gennemført kurset, kan du fx søge job som:
- Lønadministrator
- Lønassistent
- Lønbogholder
- Lønkonsulent
- Lønspecialist
- Lønmedarbejder
Mange virksomheder har svært ved at finde kvalificerede kandidater til lønopgaver – derfor
er det her kursus et stærkt udgangspunkt for dig, der vil i job.
Virksomheder efterspørger lønmedarbejdere
Kurset er godkendt på både den regionale og landsdækkende positivliste, fordi det matcher job med mangel på arbejdskraft.
Det betyder, at du styrker din jobprofil med viden, kompetencer og færdigheder, som arbejdsgivere aktivt søger – og som kan give dig et klart forspring, når du søger job.
Lær fra en erfaren ekspert
Dine undervisere på EK har omfattende praktisk erfaring og ved derfor, hvad der virker i den virkelige verden. De trækker på deres erfaringer fra egne virksomheder, konsulentroller og tidligere jobs. Og så er de dygtige formidlere, der lærer dig kompetencer og færdigheder, så du med fordel kan anvende dem i din karriere.
Erhvervsrettet undervisning
Som en del af undervisningen indgår et erhvervsrettet element, der hjælper deltagerne med at omsætte deres nye kompetencer i praksis – i en virksomhedspraktik eller i et nyt job.
På kurser tilrettelagt for ledige får deltagerne følgende:
- Undervisning i at omsætte dine nye kompetencer i praksis, hvor vi arbejder med, hvordan de bruges i en praktik eller i et nyt job, og hvad der er vigtigt at være opmærksom på.
- En guide til, hvordan du efterfølgende anvender deres nye kompetencer i virksomhedspraktik eller job – inkl. skabelon til ansøgning.
- En uge-for-uge plan, der hjælper dig med at strukturere et 4-ugers praktikforløb – eller de første 4 uger i et nyt job.
Praktisk information
Tilmelding til kurset
Vælg det, der passer bedst til din situation, så kontakter vi dig.