
- Akademi
Branding i praksis
Lær, hvordan du opbygger en kreativ brandingstrategi, der virker i praksis!
Med et komplekst mediebillede og et stigende antal benyttede platforme er det for mange virksomheder en helt aktuel kommunikationsudfordring at skabe en klar identitet og rød tråd i virksomhedens brand, så budskabet opfattes af målgruppen efter hensigten.
På faget Branding i praksis får du opdaterede værktøjer inden for branding og brandingstrategier, og du får grundlæggende indsigt i brugen af brandkarakterer i tilrettelæggelsen af din virksomheds markedsføringsplan, så du træfsikkert kan fange din målgruppes opmærksomhed.
Det lærer du på kurset
På kurset vil du få undervisning i:
- Branding og brandingstrategier
- Anvendelse af karaktertyper i brandingen
- Konventioner og symbolik
- Betydning af storytelling og effekter
- Strategi med brug af brandkarakterer
- Brandingens rolle i en SoMe/markedsføringsplan
- Sammenhæng mellem markedsføringsstrategi og branding
Efter dette fag kan du designe og eksekvere kreative brandstrategier på baggrund af din virksomheds overordnede strategi.
Du kan:
- Forstå branding og brandstrategier på et højere niveau
- Dyrke samspillet mellem branding og markedsføringsstrategi
- Sætte brandingværdier i spil og oversætte dem til en karaktertype
- Forstå konventioner, symbolik, storytelling og effekter
- Udvikle kreative brandingstrategier og implementere dem i praksis
- Indgå i et tværfagligt samarbejde med henblik på en videreudvikling af virksomhedens markedsførings- og kommunikationsstrategi – og her særligt varetage brandingstrategien
- Identificere udviklingsmuligheder inden for området

Få op til 10.000 kr. til din efteruddannelse
Fakta om kurset
"Branding i praksis" er et valgfrit fag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget svarer til 5 ECTS.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Brand manager-uddannelsen
Vil du arbejde som brand manager med ansvar for strategi og brandudvikling? Så kan du også tage kurset som en del af brand manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS. Bemærk, hvis du vil taget kurset som en del af brand manager-uddannelsen, skal du tilmelde dig på uddannelsessiden.
Praktisk info
Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.

Få nyt om kommunikation
Gå ikke glip af faglig inspiration
Brand manager-uddannelsen
Du kan også tage faget som en del af brand manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS-point for dig, der gerne vil arbejde som Brand Manager med ansvar for strategi og brandudvikling.
Bemærk, hvis du vil tilmelde dig den fulde brand manager-uddannelse, skal du tilmelde dig på uddannelsens side.
