Gå direkte til indhold

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
Studerende på efteruddannelse og kurser
Studerende på efteruddannelse og kurser
  • Akademi

Skriftlig kommunika­tion

Vil du lære at skrive gode tekster, som rammer din målgruppe? Så er kurset skriftlig kommunikation lige noget for dig.

Derfor skal du tage kurset

På kurset skriftlig kommunikation lærer du at udtrykke dig på skrift og at bygge en tekst op fra bunden. Du bliver fortrolig med forskellige genrer lige fra hjemmesidetekster og mail til nyhedsjournalistik.

På kurset vil du:

  • Lære at skrive tekster for din virksomhed
  • Blive klogere på, hvorfor nogle tekster bliver læst, mens andre bliver misforstået eller slet ikke læst
  • Få kompetencer til at skrive tekster, der rammer målgruppen og virker efter hensigten

Hent et faktaark om kurset

Printvenligt materiale
Download faktaarket og hav et overblik over kurset lige ved hånden.
Fakta om skriftlig kommunikation

Det bliver du bedre til

På kurset skriftlig kommunikation lærer du blandt andet om:

  • Klar og modtagerorienteret skriftlig kommunikation
  • Organisationens forskellige teksttyper og medievalg
  • Grundlæggende journalistiske redskaber
  • Godt sprog og hensigtsmæssig formidling med udgangspunkt i den retoriske situation

Få op til 10.000 kr. til din efteruddannelse

Du kan få op til 10.000 kroner årligt via Omstillingsfonden til din uddannelse. Midlerne tildeles efter først til mølle-princippet.
Sådan gør du

Fakta om kurset

Skriftlig kommunikation er et valgfag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget svarer til 5 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Rikke Bjergaard Dinnetz

Rikke Bjergaard Dinnetz

Lektor, Cphbusiness

Vi oplever, at deltagerne kan tage det, de har lært, direkte med ud i virksomhederne og bruge det fra dag ét. Når de først har værktøjerne ved hånden, kan de nå rigtig langt med deres tekster.

Få nyt om kommunikation

Nyhedsbrev

Gå ikke glip af faglig inspiration

Overvej også