Vil du kunne vurdere, planlægge og implementere strategisk kommunikation i din virksomhed, både eksternt og internt? Så er kurset strategisk kommunikation måske noget for dig.
Derfor skal du tage kurset
På dette kursus i strategisk kommunikation får du kompetencer til at udføre strategiske kommunikationsopgaver ud fra virksomhedens strategi, og du lærer at vurdere virksomhedens vision, mission og værdier, som er fundament for organisationens corporate brand og kommunikation.
På kurset vil du:
Blive klogere på forandringskommunikation, krisekommunikation og kommunikationsstrategier i forbindelse med planlægning af kommunikation til virksomhedens interessenter
Få kompetencer til at skabe sammenhæng mellem virksomhedens strategi og kommunikation
Lære at analysere, planlægge og gennemføre større kommunikationsopgaver på et strategisk plan
På kurset får du også færdigheder til at brande din virksomhed og håndtere dens image.
Jeg har i høj grad kunnet bruge kurset i mit arbejde, og det har rustet mig godt til de udfordringer, jeg møder dagligt. De praktiske erfaringer og kompetencer, jeg har opnået på kurset, er uvurderlige og giver et stærkt fundament for en succesfuld karriere.
Hent et faktaark om kurset
Printvenligt materiale
Download faktaarket og hav et overblik over kurset lige ved hånden.
Hvis du gerne vil læse en akademiuddannelse, så skal du opfylde de krav, der stilles til din uddannelsesbaggrund og erhvervserfaring. Du skal have:
En relevant erhvervsuddannelse eller
en gymnasial uddannelse + mindst to års relevant erhvervserfaring efter afsluttet uddannelse
Relevant erhvervserfaring behøver ikke at være knyttet til samme faglighed som det fag, du søger ind på. Hvis du fx vil læse faget projektledelse, behøver du ikke at have været projektleder i to år forinden, men du skal have noget erfaring med dig, der gør, at du kan omsætte teorien til praksis.
Andre veje til optagelse
Hvis du ikke umiddelbart opfylder optagelseskravene, har du måske kvalificeret dig ad anden vej. Har du viden og erfaring, som du ikke har papir på? Så kan en realkompetencevurdering være en mulighed for dig.
Eksamenen er en mundtlig prøve på baggrund af et individuelt, langt projekt og er med ekstern censur.
Vil du styrke din studieteknik, så anbefaler vi, at du tilmelder dig kurset indledende studieteknik. Her får du gode, konkrete værktøjer til at arbejde med dit studie på den bedste måde. Forløbet er kort og uden eksamen.
Vi kobler viden til din hverdag
Undervisningen på EK er praksisnær. Det betyder, at du kommer til at arbejde med udfordringer, eksempler og cases fra din egen hverdag. Du får derfor kompetencer, der er direkte relateret til din egen jobsituation, og som du kan tage med hjem og anvende med det samme i din egen praksis. Dine medstuderende og underviser vil ligeledes bringe cases ind i undervisningen, der sætter den teori, du lærer i undervisningen, i spil.
I perioden mellem undervisningsgangene læser du litteratur, ser video og arbejder med fagets indhold enten alene eller som gruppearbejde.
Anerkendende undervisere
Gennem undervisningsforløbet vil du blive opmærksom på egne kompetencer og færdigheder og får gennem undervisningens udformning mulighed for at videreudvikle dem. Undervisningen foregår i et trygt og nærværende læringsrum, hvor der er plads til, at du kan stille spørgsmål og indgå i dialog med din underviser og medstuderende.
Undervisningen faciliteres, så der er plads til at opbygge relationer og netværk gennem læringsfællesskaber, feedbackprocesser og faglige og tværfaglige samarbejder.
Du har mulighed for at få økonomisk tilskud til rigtig mange af vores kurser og uddannelser. Du kan fx søge om et tilskud via Omstillingsfonden, hos Kompetencefondene, Tryghedspuljen eller SVU-Styrelsen.
Du kan også tage faget som en del af brand manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS-point for dig, der gerne vil arbejde som Brand Manager med ansvar for strategi og brandudvikling.
Bemærk, hvis du vil tilmelde dig den fulde brand manager-uddannelse, skal du tilmelde dig på uddannelsens side.