Gå direkte til indhold

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
  • Akademi

Strategisk kommunika­tion

Vil du kunne vurdere, planlægge og implementere strategisk kommunikation i din virksomhed, både eksternt og internt? Så er kurset strategisk kommunikation måske noget for dig.

Derfor skal du tage kurset

På dette kursus i strategisk kommunikation får du kompetencer til at udføre strategiske kommunikationsopgaver ud fra virksomhedens strategi, og du lærer at vurdere virksomhedens vision, mission og værdier, som er fundament for organisationens corporate brand og kommunikation.

På kurset vil du:

  • Blive klogere på forandringskommunikation, krisekommunikation og kommunikationsstrategier i forbindelse med planlægning af kommunikation til virksomhedens interessenter
  • Få kompetencer til at skabe sammenhæng mellem virksomhedens strategi og kommunikation
  • Lære at analysere, planlægge og gennemføre større kommunikationsopgaver på et strategisk plan


På kurset får du også færdigheder til at brande din virksomhed og håndtere dens image.

Sofie Lindh Sørensen

Sofie Lindh Sørensen

Inspektionssupporter, Novo Nordisk

Jeg har i høj grad kunnet bruge kurset i mit arbejde, og det har rustet mig godt til de udfordringer, jeg møder dagligt. De praktiske erfaringer og kompetencer, jeg har opnået på kurset, er uvurderlige og giver et stærkt fundament for en succesfuld karriere.

Hent et faktaark om kurset

Printvenligt materiale
Download faktaarket og hav et overblik over kurset lige ved hånden.
Fakta om strategisk kommunikation

Det bliver du bedre til

På kurset strategisk kommunikation lærer du blandt andet om:

  • Grundlæggende kommunikationsteori
  • Organisationskommunikation
  • Kommunikationsanalyse
  • Kommunikationsplanlægning og kommunikationsstrategi
  • Narrativ teori/storytelling
  • Krisekommunikation
  • Forandringskommunikation

Få op til 10.000 kr. til din efteruddannelse

Du kan få op til 10.000 kroner årligt via Omstillingsfonden til din uddannelse. Midlerne tildeles efter først til mølle-princippet.
Sådan gør du

Fakta om kurset

Strategisk kommunikation er et obligatorisk fag på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling. Faget svarer til 10 ECTS-point.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Brand manager-uddannelsen

Vil du arbejde som brand manager med ansvar for strategi og brandudvikling? Så kan du også tage kurset som en del af brand manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS. Bemærk, hvis du vil taget kurset som en del af brand manager-uddannelsen, skal du tilmelde dig på uddannelsessiden

Praktisk info

Få nyt om kommunikation

Nyhedsbrev

Gå ikke glip af faglig inspiration

Brand manager-uddannelsen

Du kan også tage faget som en del af brand manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS-point for dig, der gerne vil arbejde som Brand Manager med ansvar for strategi og brandudvikling.

Bemærk, hvis du vil tilmelde dig den fulde brand manager-uddannelse, skal du tilmelde dig på uddannelsens side.

Tilmeld dig brand manager-uddannelsen

Overvej også