Gå direkte til indhold

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
  • Diplom

Content marketing

Skriv dig op - kommer snart!

Giv mig besked, når jeg kan tilmelde mig næste hold eller et lignende kursus.

Content is king, content marketing is the kingdom.

Forstyrrende push-budskaber og kommerciel annoncering er under massivt pres.

Produktion, udgivelse og distribution af online kvalitetsindhold er en afgørende konkurrenceparameter i bestræbelserne på at få nye brugere og kunder.

Det digitale indhold bør være redaktionelt og båret frem af levende historier, som publikum finder værd at dele med andre eller endda finder værd at betale for.

For at opnå succes med content marketing bør marketingafdelingen i højere grad sammenligne sig selv med en redaktion, hvor marketingchefen træder ind i en ny rolle som chefredaktøren, der sikrer kvalitet, historievinkling og publikumsrelevans i den redaktionelle linje i de rette kanaler og med den rette timing.

Louise Lai Wiinholt

Louise Lai Wiinholt

Senior Marketing Manager og studerende på EK

Kombinationen af et fagligt højt niveau, teori / praksis og dygtige eksterne speakers, er optimalt ifht. forståelse af materialet. Det giver mulighed for at, implementere den nye viden i sit arbejde fra dag ét.

Underviseren var passioneret omkring faget, hvilket smittede positivt af på undervisningen.

Det lærer du

På "Content marketing" får du en introduktion til fordele og ulemper ved content marketing for B2C og B2B. 

På kurset vil du:

Du vil få undervisning indenfor disse emner, teorier og værktøjer:

  • Marketingafdelingens nye roller og ansvar
  • Business casen og valg af indholdsstrategi, der forankres i organisationen
  • Forstå dit publikum med 3 niveauer af kvantitativ og kvalitativ dataindsamling
  • Informationsindsamling og formidling af den gode historie
  • Fordele og ulemper ved paid media, owned media, earned media og employed media
  • Rundt om indholdskalenderen, ”guest-blogging”, ”curated content” og ”newsjacking”
  • Måling og opfølgning

Dit udbytte

Med afsæt i cases, øvelser og teori får du bred viden om content marketing og lærer, hvordan du arbejder såvel strategisk som operationelt med produktion, udgivelse og distribution af digitalt indhold til private forbrugere og købscenteret i andre virksomheder.

 

Virksomhedens udbytte

Medarbejderen får et professionelt kendskab til håndtering af kommercielle og organisatoriske problemstillinger forbundet med content marketing i såvel B2B som B2C virksomheder.

Samtidig bliver medarbejderen bedre i stand til at planlægge, udvikle og eksekvere content marketing programmer.

Få nyt om digital konceptudvikling

Hold dig opdateret om efteruddannelse

Gå ikke glip af faglig inspiration

Omstillingsfonden

Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse

Sådan gør du

Fakta om kurset

"Content marketing" er et valgfrit fag på diplomuddannelsen i digital konceptudvikling. Faget svarer til 5 ECTS.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.

Overvej også