Content is king, content marketing is the kingdom.
Forstyrrende push-budskaber og kommerciel annoncering er under massivt pres.
Produktion, udgivelse og distribution af online kvalitetsindhold er en afgørende konkurrenceparameter i bestræbelserne på at få nye brugere og kunder.
Det digitale indhold bør være redaktionelt og båret frem af levende historier, som publikum finder værd at dele med andre eller endda finder værd at betale for.
For at opnå succes med content marketing bør marketingafdelingen i højere grad sammenligne sig selv med en redaktion, hvor marketingchefen træder ind i en ny rolle som chefredaktøren, der sikrer kvalitet, historievinkling og publikumsrelevans i den redaktionelle linje i de rette kanaler og med den rette timing.
Kombinationen af et fagligt højt niveau, teori / praksis og dygtige eksterne speakers, er optimalt ifht. forståelse af materialet. Det giver mulighed for at, implementere den nye viden i sit arbejde fra dag ét.
Underviseren var passioneret omkring faget, hvilket smittede positivt af på undervisningen.
Det lærer du
På "Content marketing" får du en introduktion til fordele og ulemper ved content marketing for B2C og B2B.
På kurset vil du:
Du vil få undervisning indenfor disse emner, teorier og værktøjer:
Marketingafdelingens nye roller og ansvar
Business casen og valg af indholdsstrategi, der forankres i organisationen
Forstå dit publikum med 3 niveauer af kvantitativ og kvalitativ dataindsamling
Informationsindsamling og formidling af den gode historie
Fordele og ulemper ved paid media, owned media, earned media og employed media
Rundt om indholdskalenderen, ”guest-blogging”, ”curated content” og ”newsjacking”
Måling og opfølgning
Dit udbytte
Med afsæt i cases, øvelser og teori får du bred viden om content marketing og lærer, hvordan du arbejder såvel strategisk som operationelt med produktion, udgivelse og distribution af digitalt indhold til private forbrugere og købscenteret i andre virksomheder.
Virksomhedens udbytte
Medarbejderen får et professionelt kendskab til håndtering af kommercielle og organisatoriske problemstillinger forbundet med content marketing i såvel B2B som B2C virksomheder.
Samtidig bliver medarbejderen bedre i stand til at planlægge, udvikle og eksekvere content marketing programmer.
"Content marketing" er et valgfrit fag på diplomuddannelsen i digital konceptudvikling. Faget svarer til 5 ECTS. Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
Uddannelsesbevis for relevant adgangsgivende uddannelse (svendebrev)
CV med 2 års relevant erhvervserfaring
Relevant uddannelse
For at blive optaget på diplom i digital konceptudvikling skal du have gennemført en af nedenstående uddannelser:
en relevant erhvervsakademiuddannelse, fx multimediedesigner, e-designer, datamatiker eller markedsføringsøkonom
en relevant akademiuddannelse
en relevant bachelor- eller professionsbacheloruddannelse, fx HA, økonomi og it eller en uddannelse til folkeskolelærer eller journalist
Relevant erhvervserfaring
Du skal have mindst to års relevant erhvervserfaring indenfor ovenstående arbejdsområder. Du skal have opnået erhvervserfaringen efter, du har gennemført den adgangsgivende uddannelse. Du skal dokumentere erhvervserfaringen overfor EK via dit CV.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Kontakt vores studievejleder, hvis du vil vide mere.
Ja, du afslutter kurset med en eksamen.
Undervisningen gennemføres som en kombination af holdundervisning, forelæsning, workshops, gruppearbejde, øvelser, refleksioner og større gruppeopgaver.
Tilrettelæggelsen af undervisningen tager udgangspunkt i relevant erhvervspraksis og anvendt teori.
Du har mulighed for at få økonomisk tilskud til rigtig mange af vores kurser og uddannelser. Du kan fx søge om et tilskud via Omstillingsfonden, hos Kompetencefondene, Tryghedspuljen eller SVU-Styrelsen.