Gå direkte til indhold

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
  • Diplom

CRM og loyalitetsprogrammer

Det er oftest dyrere at skaffe en ny kunde end at holde fast i dem, du allerede har. Lær, hvordan du kan fastholde dine kunder gennem loyalitet.

Lønsomme kunderelationer er afgørende for enhver virksomheds udvikling og vækst.

Udviklingen og konkurrencen i markedet gør det imidlertid krævende og dyrt at fokusere indsatsen på tiltrækning af nye kunder i forhold til fastholdelse og udvikling af de eksisterende kunder.

Customer Relationship Management (CRM) hjælper dig og din virksomhed med at gennemføre salg og marketing aktiviteter, der i højere grad passer til kundernes eksisterende behov og ønsker.

Det lærer du

Du får praktisk indblik i metoder og værktøjer til analyse og implementering af CRM og loyalitetsprogrammer i såvel B2C som B2B virksomheder.

På kurset vil du:

Du vil få undervisning indenfor disse emner, teorier og værktøjer:

  • Introduktion til CRM, loyalitet og kundeorientering
  • Overvejelser i forhold til analyse og strategi
  • Indsamling og analyse af historiske kundedata
  • Måling og analyse på kundernes adfærd og holdning i forhold til loyalitet
  • Opstilling af krav samt evaluering af CRM-software i forhold til mål, organisation og udfordringer
  • Implementering af CRM og loyalitetsprogrammer i organisationen

 

Dit udbytte

Du får et grundlæggende kendskab til kommercielle og organisatoriske problemstillinger forbundet med valg, implementering og brug af CRM og loyalitetsprogrammer i såvel B2C som B2B virksomheder.

Samtidig bliver du bedre i stand til at afdække behov, gennemføre relevante analyser, opstille krav til processer og teknologi samt at komme i gang med implementering af CRM og loyalitetsprogrammer.

Få nyt om digital konceptudvikling

Hold dig opdateret om efteruddannelse

Gå ikke glip af faglig inspiration

Omstillingsfonden

Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse

Sådan gør du

Fakta om kurset

"CRM og loyalitetsprogrammer" er et valgfrit fag på diplomuddannelsen i digital konceptudvikling. Faget svarer til 5 ECTS.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.

Overvej også