

- Diplom
Cross media concepts
Kom på tværs – og på forkant. Med "Cross media concepts" kommer du en tur op i helikopteren og får overblik over de medier og platforme, der er helt fremme i dag.
Men du kommer også helt ned på jorden og får de værktøjer, du skal bruge for at arbejde på tværs – både nu og når medielandskabet ændrer sig igen.
Du vil blive præsenteret for strategier, metoder og tendenser. Vi gennemgår succesfulde cases og analyserer, hvordan man kan gøre dem endnu bedre.
Og så får du et uvurderligt indblik i, hvordan brugeren agerer, og ikke mindst, hvordan man gør det til forretning.
"Cross media concepts" er en solid ballast, hvis du skal udvikle og tilrettelægge koncepter og kampagner på tværs af medier og platforme.
Forløbet giver dig nye evner, optimerer de eksisterende og ruster dig til at optimere samarbejdet mellem de mange forskellige fagområder.
Det lærer du
På "Cross media concepts" får du et solidt grundlag til at udvikle koncepter og kampagner på tværs af medier og platforme.
På kurset vil du:
Du vil få undervisning indenfor disse emner, teorier og værktøjer:
- Udvikling af digitale koncepter og kampagner på tværs af medier og platforme
- Indsigt i de nyeste digitale trends indenfor udviklingsmetoder og strategier
- Forståelse for centrale begreber indenfor digital konceptudvikling
- Introduktion til mulige værktøjer til brug ved digitale koncepter
- Identifikation af nye alternative medier, platforme og teknologier
Dit udbytte
Du får overblik over de medier og platforme, der er helt fremme i dag. Du tilegner dig nye evner, optimerer de eksisterende og ruster dig til at optimere samarbejdet mellem de mange forskellige fagområder. Og så får du et uvurderligt indblik i, hvordan brugeren agerer, og ikke mindst, hvordan man gør det til forretning.
Virksomhedens udbytte
Virksomheden eller bureauet får en medarbejder, der har opnået en større viden og forståelse for nye medier og platforme, hvordan man arbejder på tværs af dem og ikke mindst en indsigt i det forbrugsmønster, kunderne lever i.
Det betyder en styrket kompetence i udviklingsarbejdet, og større chance for at få en maksimal effekt af medarbejderens tværmediale kampagner og koncepter.

Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse
Fakta om kurset
"Cross media concepts" er et obligatorisk fag på diplomuddannelsen i digital konceptudvikling. Faget svarer til 5 ECTS.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.
