Lektor


- Diplom
Customer insight
Det er brugerne, der bestemmer. På "Customer insight" får du indsigt i brugeradfærd og dermed nøglen til salgssucces.
Ved du, hvad får dine brugere til at købe, og hvornår gør de det ikke? Hvis ikke, er det umuligt at optimere din forretning.
På kurset "Customer insight" får du forståelse for, hvad der driver brugerne, og viden om, hvordan du kan bruge de nyeste teknologier til at blive endnu klogere på dine brugere og deres adfærd online.
Du bliver undervist i at indsamle og udnytte viden om dine kunder til at forbedre din forretning, din markedsføring og dine digitale kanaler.
Det lærer du
Undervisningen fokuserer på at give dig en værktøjskasse til selv at arbejde med kundeforståelse og projektlede eller indkøbe den type af serviceydelser. Du lærer indsamle og omsætte brugerdata til konkrete designforbedringer med digital vækst og øget salg for øje.
På kurset vil du:
Du vil få undervisning indenfor disse emner, teorier og værktøjer:
- Overblik over værktøjer og metoder til indsamling, analyse og dokumentation, samt deres værdi og brug i f.eks. markedsføring, produktudvikling og digital strategi
- Guerilla-tilgang til hurtigt og effektivt at skabe indsigt og formidle den i organisationen
- Metoder som Customer Journey Maps og Service Blueprint fra Service Design tilgangen, til at definere og identificere interessante touchpoints på tværs af kanaler, i brugerens rejse fra interesseret til kunde
- Metodisk og praktisk indblik i brugertest, dataanalyse, kundeinterview, A/B splittest m.fl, til både projektbrug og i den fortløbende optimeringsproces. Dertil forståelse for og inddragelse af 3. parts omtale, fx i de sociale medier eller i rating services
- Lær at prioritere indsigter, resultater og potentialer for interessenter og projekter i din virksomhed
Virksomhedens udbytte
Medarbejderen vender tilbage med en direkte anvendelig, praktisk viden om brugerforståelse og inddragelse, online test og web-statistik og vil fra første dag kunne skabe konkret værdi på baggrund af sin nye viden.

Få nyt om digital konceptudvikling
Gå ikke glip af faglig inspiration
Fakta om kurset
"Customer insight" er et valgfrit fag på diplomuddannelsen i digital konceptudvikling. Faget svarer til 5 ECTS.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.