"Digital marketing" kommer hele vejen rundt. Fra udviklingen af strategier til opfølgning på identificerede KPI’er.
Der er næppe et emne, der har fyldt mere i marketingverdenen de seneste år, end digital. Og det kommer ikke til at fylde mindre i fremtiden.
Din viden om emnet er derfor væsentlig for dine karrieremuligheder og ikke mindst evnen til at tale med, når kampagnestrategien lægges.
Med "Digital marketing" kommer du hele vejen rundt. Fra udviklingen af strategier til opfølgning på identificerede KPI’er.
Du får redskaberne til at lære målgruppen og dens adfærd bedre at kende, og du lærer, hvordan du målretter din digitale markedsføring til de rigtige mennesker.
"Digital marketing" er et godt udgangspunkt for enhver, der arbejder med digital markedsføring eller ønsker det.
Jeg valgte EK's fag i digital marketing for at få en praktisk viden omkring de digitale marketing-redskaber, der findes i øjeblikket.
Faget lærte mig, hvordan der kan måles og optimeres på initiativer, og hvordan kunden bedst ledes hen til at gøre et køb.
Det lærer du
"Digital marketing" er en kombination af teori og praksis. Du vil få en teoretisk forståelse for digital marketing, men vi bruger mange værktøjer, der er praktisk anvendelige i din hverdag. Og så får du også en introduktion til de mange digitale medier – både paid, owned og earned.
På kurset vil du:
Du vil få undervisning indenfor disse emner, teorier og værktøjer:
Digital strategi
Sociale medier
Big data/social data
SEM (søgeordsmarketing, Adwords)
Google Analytics, test
Digital kampagneplanlægning
Medieindkøb
SEO (søgemaskineoptimering)
Retargeting, display, affiliate
CRM, email marketing
Dit udbytte
Du vil få en teoretisk forståelse for digital marketing og redskaberne til at lære målgruppen og dens adfærd bedre at kende, og du lærer, hvordan du målretter din digitale markedsføring til de rigtige mennesker.
Og så får du også en introduktion til de mange digitale medier – både paid, owned og earned.
Virksomhedens udbytte
Medarbejderen vender tilbage med en styrket forståelse for digital marketing, der fra første dag vil kunne skabe konkret værdi.
Den nye viden vil kunne inddrages i sammenhæng med optimering af lead-generering, e-handel, øget trafik, kommunikationsopgaver og digitalisering af kundeservice funktioner - både i nye projekter og som opdatering af eksisterende løsninger.
Se webinaret om "Digital marketing"
Vil du blive skarpere til at arbejde strategisk med digitale kanaler, e-mail marketing, SEO, sociale medier, data og digitale kunderejser? På webinaret får du en introduktion til kurset "Digital marketing".
"Digital marketing" er et valgfrit fag på diplomuddannelsen i digital konceptudvikling. Faget svarer til 5 ECTS. Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
Uddannelsesbevis for relevant adgangsgivende uddannelse (svendebrev)
CV med 2 års relevant erhvervserfaring
Relevant uddannelse
For at blive optaget på diplom i digital konceptudvikling skal du have gennemført en af nedenstående uddannelser:
en relevant erhvervsakademiuddannelse, fx multimediedesigner, e-designer, datamatiker eller markedsføringsøkonom
en relevant akademiuddannelse
en relevant bachelor- eller professionsbacheloruddannelse, fx HA, økonomi og it eller en uddannelse til folkeskolelærer eller journalist
Relevant erhvervserfaring
Du skal have mindst to års relevant erhvervserfaring indenfor ovenstående arbejdsområder. Du skal have opnået erhvervserfaringen efter, du har gennemført den adgangsgivende uddannelse. Du skal dokumentere erhvervserfaringen overfor EK via dit CV.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Kontakt vores studievejleder, hvis du vil vide mere.
Ja, du afslutter kurset med en eksamen.
Eksamen er en mundtlig prøve med baggrund i en individuel synopsis
Undervisningen gennemføres som en kombination af holdundervisning, forelæsning, workshops, gruppearbejde, øvelser, refleksioner og større gruppeopgaver.
Tilrettelæggelsen af undervisningen tager udgangspunkt i relevant erhvervspraksis og anvendt teori.
Du har mulighed for at få økonomisk tilskud til rigtig mange af vores kurser og uddannelser. Du kan fx søge om et tilskud via Omstillingsfonden, hos Kompetencefondene, Tryghedspuljen eller SVU-Styrelsen.