Gå direkte til indhold

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00
  • Diplom

E-commerce – strategi og forretningsudvikling

Skriv dig op - kommer snart!

Giv mig besked, når jeg kan tilmelde mig næste hold eller et lignende kursus.

Bliv skarpere på at udvikle nye digitale koncepter og forretnings­områder inden for e-commerce. Få indsigt i nye digitale trends og lær at udnytte de nye digitale muligheder.

På "E-commerce – strategi og forretningsudvikling" lærer du at forstå, skabe og udvikle nye digitale e-commerce koncepter og forretningsmodeller, samt optimere eksisterende digitale løsninger. Fokus ligger på internationale trends og digital forretningsforståelse.

Du lærer også, hvordan du opbygger en business case, og hvordan en forretningsplan eksekveres.

Der lægges vægt på den forretningsmæssige helhed i konceptet gennem strategiske overvejelser samt udvikling og optimering af digitale e-handelsløsninger. Der arbejdes med cases og anvendes de nyeste metoder og viden inden for faget.

Det lærer du

I et spændende hands-on forløb analyserer og vurderer du jeres digitale strategi og eksisterende forretningsmodel. På baggrund af dette udarbejder du forslag til en ny forretningsmodel. Til sidst udformer du en business case og en eksekvérbar forretningsplan. Projektet er samtidig din eksamensopgave, som du skal forsvare til en mundtlig eksamen.

På kurset vil du:

Forløbet tager udgangspunkt i Osterwalder’s Business Model Generation værktøjer og indeholder:

  • Indsigt i e-commerce markedet, trends og nye digitale forretningmodeller
  • Udarbejdelse af digital strategi – udfordringer og muligheder
  • Udvikling af forretningsmodeller – på cases og egen virksomhed
  • Fra forretningsmodel til forretningsplan

Lær og få inspiration fra forskellige fagfolk indenfor e-commerce branchen.

 

Virksomhedens udbytte

Virksomheden får en medarbejder, der er i stand til at "læse", skabe og implementere forretningsmodeller. Et stort plus for virksomhedens vækstpotentiale på den korte bane, men også i forhold til at stå stærkere på fremtidens konkurrencemarked. 

Få nyt om digital konceptudvikling

Hold dig opdateret om efteruddannelse

Gå ikke glip af faglig inspiration

Omstillingsfonden

Få op til 10.000 kroner til din efteruddannelse

Sådan gør du

Fakta om kurset

"E-commerce – strategi og forretningsudvikling" er et valgfrit fag på diplomuddannelsen i digital konceptudvikling. Faget svarer til 5 ECTS.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.

Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.

Overvej også