Du skal tage kurset kundeindsigter, trends og tendenser, hvis du gerne vil opnå viden og indblik i kundesegmenter, trends og tendenser inden for salg og markedsføring.
Derfor skal du tage kurset
Kurset kundeindsigter, trends og tendenser kvalificerer dig til at håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i arbejdssammenhænge, hvor der skal tages stilling til virksomhedens dataindsamling i forhold til fremtidstendenser og udvikling af virksomhedens fremtidige strategi.
På kurset vil du:
Opnå viden om kvalitative og kvantitative metoder i tilgangen til kundesegmenter og undersøgelsesområder
Opnå forståelse af prædiktiv analyse; en forståelse som kan påvirke virksomhedens fremtidige behov for produktudvikling
I virksomheden vil du kunne bidrage med viden om virksomheders datagrundlag og anvendelse af analysemetoder med udgangspunkt i virksomhedens situation, som giver dig kompetencerne til at kunne forstå markeds- og forbrugertrends.
Det bliver du bedre til
På kurset kundeindsigter, trends og tendenser lærer du blandt andet om:
Kundeindsigter, trends og tendenser er et retningsspecifikt fag på den merkantile diplomuddannelse i salg og markedsføring. Faget svarer til 5 ECTS-point.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Hvis du gerne vil læse en diplomuddannelse, så skal du opfylde de krav, der stilles til din uddannelsesbaggrund og erhvervserfaring. Du skal have:
En kort eller mellemlang videregående uddannelse (minimum to år) og
Mindst to års relevant erhvervserfaring efter afsluttet uddannelse
Andre veje til optagelse
Hvis du ikke umiddelbart opfylder optagelseskravene, har du måske kvalificeret dig ad anden vej. Har du viden og erfaring, som du ikke har papir på? Så kan en realkompetencevurdering være en mulighed for dig.
Eksamenen er en mundtlig prøve kombineret med en skriftlig opgave og er med intern censur.
Vi kobler viden til din hverdag
Undervisningen på EK er praksisnær. Det betyder, at du kommer til at arbejde med udfordringer, eksempler og cases fra din egen hverdag. Du får derfor kompetencer, der er direkte relateret til din egen jobsituation, og som du kan tage med hjem og anvende med det samme i din egen praksis. Dine medstuderende og underviser vil ligeledes bringe cases ind i undervisningen, der sætter den teori, du lærer i undervisningen, i spil.
I perioden mellem undervisningsgangene læser du litteratur, ser video og arbejder med fagets indhold enten alene eller som gruppearbejde.
Anerkendende undervisere
Gennem undervisningsforløbet vil du blive opmærksom på egne kompetencer og færdigheder og får gennem undervisningens udformning mulighed for at videreudvikle dem. Undervisningen foregår i et trygt og nærværende læringsrum, hvor der er plads til, at du kan stille spørgsmål og indgå i dialog med din underviser og medstuderende.
Undervisningen faciliteres, så der er plads til at opbygge relationer og netværk gennem læringsfællesskaber, feedbackprocesser og faglige og tværfaglige samarbejder.
Du har mulighed for at få økonomisk tilskud til rigtig mange af vores kurser og uddannelser. Du kan fx søge om et tilskud via Omstillingsfonden, hos Kompetencefondene, Tryghedspuljen eller SVU-Styrelsen.
Kundeindsigter, trends og tendenser er et spændende kursus, hvor jeg blandt andet har lært at bruge mine kundeindsigter, inden jeg skal ud og launche et nyt produkt.