Gå direkte til indhold

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00

Digitale redskaber

Koordinator­uddannelsen

Bliv digitalt klædt på til at arbejde med kommu­ni­kation og mar­keds­føring.

Kurset "Digitale redskaber" kvalificerer dig til at arbejde med din virksomheds digitale kommunikation og markedsføring. 

HK og KL har for nyligt kortlagt en række jobkrav til fremtidens administrative medarbejdere, og en af kernekompetencerne er at kunne anvende digitale værktøjer samt helt generelt at styrke sine IT-kompetencer.

Med dette kursus får du netop en grundlæggende forståelse for begreber, modeller og værktøjer inden for digital kommunikation og markedsføring, så du kan deltage i analyse, planlægning og praktisk anvendelse af digital kommunikation og markedsføring.

Du får kompetencer til at analysere og vurdere markedspotentialet, udvikle digitale markedsføringsstrategier, planlægge konkrete digitale markedsføringsaktiviteter samt måle og optimere den digitale kommunikation.

Du kan tage kurset alene eller som en del af koordinatoruddannelsen.

Kurset hedder oprindeligt "Digital markedsføring" og kommer fra akademiuddannelsen i salg og markedsføring. På koordinatoruddannelsen er indholdet på kurset målrettet til dig, der har en koordinerende og planlæggende rolle i dit arbejde.

Vær opmærksom på, at i tilmeldingen til kurset og på dit eksamensbevis vil der stå "Digital markedsføring".

Det lærer du på kurset

Kurset giver dig viden og værktøjer indenfor:

  • Digital marketingstrategi
  • Søgemaskineoptimering
  • E-mail markedsføring
  • Content marketing
  • Brug af kunstig intelligens {AI)
  • Konverteringsoptimering
  • Annoncering
  • Sociale medier
  • Relevant jura

Det tager du med videre

Når du har gennemført kurset, har du styr på centrale metoder og redskaber til at planlægge arbejdet med at forbedre brugervenligheden, ligesom du får redskaber til at vurdere virksomhedens placering i søgemaskiner og stille forslag til indsatsområder.

Derudover har du kompetencerne til at:

  • anvende digitale kommunikations- og marketingbegreber
  • opstille mål og vurdere nøgleområder for virksomhedens digitale strategi
  • identificere relevant jura og vurdere konsekvenserne for virksomhedens digitale markedsføring
  • formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller samt præsentere resultater

Få op til 10.000 kr. årligt til din efteruddannelse

Omstillingsfonden

Du kan få op til 10.000 kroner årligt via Omstillingsfonden til din uddannelse. Midlerne tildeles efter først til mølle-princippet.
Sådan gør du

Fakta om kurset

"Digitale redskaber" er et fag på koordinatoruddannelsen. Faget svarer til 10 ECTS. Faget kommer oprindeligt fra akademiuddannelsen i salg og markedsføring. På koordinatoruddannelsen er indholdet på faget målrettet til dig, der har en koordinerende og planlæggende rolle i dit arbejde.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af den samlede koordinatoruddannelse.

Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.

Hold dig opdateret

Nyhedsbrev

Gå ikke glip af faglig inspiration

Underviser

Overvej også