Gå direkte til indhold

Få hjælp og vejledning til

Efteruddannelse og kurser

Skriv til os, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

Ring til os, eller lad os ringe dig op, hvis du har et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på her.

36 15 48 66
Mandag - fredag kl. 9.00 - 14.00

Salgspsykologi og service

Koordinator­uddannelsen

Styrk dine kom­petencer inden for kunde­psykologi og service.

På kurset opnår du indsigt i personlig adfærd, kommunikation, spørge- og lytteteknik. Du får desuden en forståelse for vigtigheden af planlægning samt konkrete værktøjer til at prioritere din tid effektivt.

Vi tager udgangspunkt i, at du ved at lytte aktivt og tilpasse din adfærd kan skabe øget værdi for interne og eksterne, som henvender sig efter din support såsom kolleger, kunder, borgere og/eller patienter. Du får desuden redskaber til at finpudse dine teknikker ift. service og support såvel telefonisk som via email, brev eller personlig kontakt.

Du kan tage kurset alene eller som en del af koordinatoruddannelsen.

Kurset hedder oprindeligt "Salg og salgspsykologi" og kommer fra akademiuddannelsen i salg og markedsføring. På koordinatoruddannelsen er indholdet på kurset målrettet til dig, der har en koordinerende og planlæggende rolle i dit arbejde.

Vær opmærksom på, at i tilmeldingen til kurset og på dit eksamensbevis vil der stå "Salg og salgspsykologi".

Det lærer du på kurset

Kurset giver dig viden og værktøjer indenfor:

  • Personprofil (DISC) og personlig adfærd
  • Verbal og nonverbal kommunikation
  • Spørgeteknik og aktiv lytning
  • Præsentationsteknik
  • Personlig planlægning og prioritering
  • Identifikation af interessenter, herunder de motiver og mål interne og eksterne "kunder" har
  • Kommunikationsværktøjer og modeller
  • Service og support i personlig og telefonisk kontakt
  • Indvendingsbehandling og positiv argumentation
  • Stresshåndtering

Det tager du med videre

Når du har gennemført kurset, kan du:

  • Identificere de forskellige persontyper og forstå vigtigheden af at kunne tilpasse egen indsats ift. disse for derved at opnå bedre resultater og tilfredshed
  • Håndtere henvendelser ud fra den enkeltes behov og ønsker ved hjælp af lytte- og spørgeteknik
  • Udarbejde en plan for din personlige udvikling
  • Håndtere negativ stress ved hjælp af planlægning og struktur
  • Håndtere indvendinger på en differentieret måde i relation til den enkelte
  • Deltage i konstruktivt samarbejde med alle typer af interessenter og udvise fleksibilitet og håndtere konfliktsituationer og reklamationer

Få op til 10.000 kr. årligt til din efteruddannelse

Omstillingsfonden

Du kan få op til 10.000 kroner årligt via Omstillingsfonden til din uddannelse. Midlerne tildeles efter først til mølle-princippet.
Sådan gør du

Fakta om kurset

"Salgspsykologi og service" er et fag på koordinatoruddannelsen. Faget svarer til 10 ECTS. Faget kommer oprindeligt fra akademiuddannelsen i salg og markedsføring. På koordinatoruddannelsen er indholdet på faget målrettet til dig, der har en koordinerende og planlæggende rolle i dit arbejde.

Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af den samlede koordinatoruddannelse.

Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.

Hold dig opdateret

Nyhedsbrev

Gå ikke glip af faglig inspiration

Underviser

Overvej også