

- Akademi
Sociale medier og indhold
Lær, hvordan du optimerer SoMe-indsatsen og skaber socialt indhold med mening!
Antallet af sociale medier og platforme er stigende. Det handler derfor ikke længere blot om online tilstedeværelse for virksomhederne, men derimod om at skabe en klar strategi og en velkoordineret indsats for SoMe-aktiviteterne med et relevant indhold, der skaber værdi for kunderne.
På kurset "Sociale medier og indhold" får du opdaterede værktøjer inden for planlægning og praktisk anvendelse af sociale medieplatforme. Du bliver skarp på de seneste tendenser inden for sociale medier og lærer at arbejde med AI og onlineværktøjer i forhold til indholdsproduktion.
Det lærer du på kurset
På kurset vil du få undervisning i:
- Trends og tendenser inden for sociale medier
- Digital markedsføring via sociale medier
- Indholdsproduktion på sociale medier med AI og onlineværktøjer
- Webanalyse af content performance
Efter dette fag kan du planlægge sociale medieaktiviteter, skabe relevant indhold og vurdere effekten af dine indsatser.
Du kan:
- Stå i spidsen for din virksomheds digitale markedsføring via sociale medier
- Genkende trends og tendenser i det sociale medielandskab
- Producere digitalt indhold målrettet til forskellige medier
- Arbejde med kunstig intelligens (AI) og algoritmer
- Vurdere effekten af sociale medieopslag via analyser (content performance)

Få op til 10.000 kr. til din efteruddannelse
Fakta om kurset
"Sociale medier og indhold" er et valgfrit fag på akademiuddannelsen i salg og markedsføring. Faget svarer til 5 ECTS.
Du kan tage faget som et enkeltstående kursus eller som en del af en hel uddannelse.
Digital marketing manager
Du kan også tage faget som en del af digital marketing manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS for dig, der gerne vil arbejde som digital marketing manager med strategisk overblik og digitale færdigheder. Bemærk, hvis du vil tage kurset som en del af digital marketing manager-uddannelsen skal du tilmelde dig på uddannelsessiden.
Læs mere om digital marketing manager og tilmeld dig
Praktisk information
Nedenfor kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.

Få nyt om salg og markedsføring
Gå ikke glip af faglig inspiration
Digital marketing manager-uddannelsen
Du kan også tage faget som en del af digital marketing manager-uddannelsen, der er tilrettelagt som et intensivt forløb på 15 ECTS for dig, der gerne vil arbejde som digital marketing manager med strategisk overblik og digitale færdigheder.
Digital marketing manager-uddannelsen er sammensat af fagene "Digital markedsføring" og "Sociale medier og indhold" fra akademiuddannelsen i salg og markedsføring.
