Undervisningen er up-to-date og med afsæt i hvad der sker ude i den virkelige verden lige nu indenfor digital markedsføring.
Lotte Evers, uddannet Digital Marketing Manager fra EK
Profiluddannelse
Digital marketing manager
For dig, der vil være firmaets skarpe allround-kniv i den digitale markedsføringsskuffe
Bliv Digital Marketing Manager med strategisk overblik og praktisk indsigt.
Vil du være firmaets skarpe allround-kniv i den digitale markedsføringsskuffe? Så er digital marketing manager-uddannelsen skræddersyet til dig.
Som Digital Marketing Manager vil du kunne udvikle effektive strategier for digital markedsføring og salg, udføre dem på sociale medier og optimere dine indsatser med databaseret indsigt. Du får ikke bare en dybere forståelse af digital markedsføring, men også evnen til at skabe resultater, der er baseret på analyse, strategi og målgruppeindsigt.
Du lærer at planlægge og udføre sociale medieopslag baseret på grundige analyser af markedet, målgruppen og medielandskabet. Med din viden kan du skabe engagerende indhold, der kombinerer tekst, billeder og lyd – alt sammen understøttet af din strategiske forståelse.
På EK lærer vi dig at forstå de dynamikker, der præger medielandskabet i dag, så du står stærkest muligt, når du sætter dine nye færdigheder i spil for din virksomhed.
Det lærer du på uddannelsen
På digital marketing manager-uddannelsen lærer du at:
Forstå og håndtere din virksomheds digitale markedsføring 360 grader rundt
Analysere og vurdere et markedspotentiale
Udvikle den digitale marketingstrategi
Planlægge digitale marketingindsatser og sociale medieaktiviteter
Måle og optimere den digitale indsats
Bruge kunstig intelligens (AI) i digital markedsføring
Se webinar om vores 3 marketing-uddannelser
Få overblikket over indhold og praktiske forhold på de 3 marketing-uddannelser, Content Creator, Digital Marketing Manager og Brand Manager, som du kan tage på deltid ved siden af dit job.
Dette webinar blev sendt live den 21. maj 2025.
For at se denne video skal du
Uddannelsens opbygning
Digital marketing manager-uddannelsen er opbygget som et deltidsstudium, der strækker sig over 13 uger. Der er undervisning én gang om ugen, og der afholdes to eksamener undervejs. Uddannelsen svarer til 15 ECTS.
Vær opmærksom på, at prisen for uddannelsen ikke opkræves på en gang. Vi fakturerer pr. fag.
Efter endt undervisning kan du planlægge og optimere den digitale marketingstrategi på baggrund af din analyse og vurdering af markedspotentialet.
Du kan:
Opstille mål og KPI’er for virksomhedens digitale marketingsstrategi
Planlægge arbejdet med usability og brugertests til forbedring af brugervenligheden
Vurdere virksomhedens placering i søgemaskiner og optimere indsatsområde
Identificere juridiske fokuspunkter for virksomhedens digitale markedsføring
Søgemaskineoptimere webindhold
Bruge kunstig intelligens (AI) i digital markedsføring
Efter endt undervisning kan du planlægge sociale medieaktiviteter, skabe socialt indhold og vurdere dine indsatsers effekt.
Du kan:
Stå i spidsen for din virksomheds digitale markedsføring på sociale medier
Genkende trends og tendenser i det sociale medielandskab
Producere digitalt indhold målrettet til forskellige medier
Arbejde med kunstig intelligens (AI) og algoritmer
Vurdere effekten af sociale medieopslag via analyser (content performance)
Søgning af Omstillingsfond
Du kan søge Omstillingsfond til digital marketing manager-uddannelsen. Du skal dog være opmærksom på, at du først kan søge, når EK's studieadministration har tilmeldt dig de enkelte fag på uddannelsen.
Skriv derfor i kommentarfeltet, når du tilmelder dig uddannelsen, at du ønsker Omstillingsfonden. Så vil vores studieadministration håndtere din tilmelding, så du kan få adgang til midlerne i Omstillingsfonden.
Vil du vide mere?
Her kan du finde svar på nogle af de mest stillede spørgsmål og finde praktiske informationer.
Når du søger om optagelse, skal du uploade dokumentation for, at du opfylder adgangskravet:
Relevant uddannelsesbevis eller svendebrev
CV med relevant erhvervserfaring
Relevant uddannelse
En gennemført erhvervsuddannelse
Grunduddannelse for voksne
Gymnasial uddannelse
eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau.
Relevant erhvervserfaring
Derudover skal du have mindst to års relevant erhvervserfaring indenfor et relevant arbejdsområde, hvilket du skal dokumentere overfor EK via dit CV:
Hvis du er faglært og bliver optaget på baggrund af din erhvervsuddannelse (svendebrev) tæller erhvervserfaringen, du har opnået i dit uddannelsesforløb med som relevant erhvervserfaring.
Hvis du ikke er faglært, skal du have opnået den relevante erhvervserfaring efter, du har gennemført den adgangsgivende uddannelse.
Hvis du ikke opfylder kravene, kan du muligvis optages på baggrund af en realkompetencevurdering. Kontakt vores studievejleder, hvis du vil vide mere.
Digital marketing manager-uddannelsen består af to håndplukkede fag, som kommer fra akademiuddannelsen i salg og markedsføring.
Ja, studievejlederen kan hjælpe dig med spørgsmål om studiets indhold. For eksempel, hvis du er i tvivl om, hvilket fag du skal vælge, eller hvordan du sammensætter din efteruddannelse.
Digital marketing manager-uddannelsen er for dig, der:
Allerede har erfaring med salg og marketing
Ønsker at udvikle, optimere og eksekvere digitale marketingstrategier og sociale medieaktiviteter
Vil opdateres på de digitale trends og tendenser
Du kan for eksempel være marketingkoordinator, kommunikationsmedarbejder, digital redaktør, SoMe-manager eller selvstændig.
Vi møder dig, hvor du er i din karriere, og målretter undervisningsformen efter dine og de andre studerendes behov.
Alle vores kurser og fag har tilmeldingsfrist 14 dage før startdato.
Det vil dog i nogle tilfælde stadig være muligt at tilmelde dig også efter tilmeldingsfristen. Hvis tilmeldingsknappen stadig er synlig, kan du nå at tilmelde dig, fordi vi har ledige pladser.
Vi vil dog altid opfordre dig til at tilmelde dig i så god tid som muligt.
Du har flere muligheder for at få økonomisk støtte til din efteruddannelse.
Omstillingsfonden
Faglærte eller ufaglærte medarbejdere kan søge om økonomisk tilskud til efter- og videreuddannelse via Omstillingsfonden. Du kan få op til 10.000 kroner til din efter- og videreuddannelse via Omstillingsfonden.
De fleste ansatte, der er omfattet af overenskomst med en lang række arbejdsgiverorganisationer - herunder Dansk Industri (DI), Dansk Erhverv (DE), Teknik og Dansk Byggeri (DB) - kan søge Kompetencefonde om midler. De enkelte fonde har forskellige regler for, hvad der udbetales penge til.
Er du statsansat kan du få støtte fra Den Statslige Kompetencefond.
Er du ansat på det kommunale område, men blevet afskediget som følge af besparelser eller organisationsændringer, kan du måske søge tryghedspuljen.dk om tilskud.
Bemærk, at du skal endnu ikke være fratrådt din stilling for at søge Tryghedspuljen.
Ja, du kan søge Omstillingsfond til digital marketing manager-uddannelsen. Du skal dog være opmærksom på, at du først kan søge, når EK's studieadministration har tilmeldt dig de enkelte fag på uddannelsen.
Skriv derfor i kommentarfeltet, når du tilmelder dig uddannelsen, at du ønsker Omstillingsfonden. Så vil vores studieadministration håndtere din tilmelding, så du kan få adgang til midlerne i Omstillingsfonden.
Undervisningen ligger normalt i dagtimerne mellem klokken 9.00 og 15.00 eller om aftenen mellem klokken 17.00 og 20.00. Du skal regne med at bruge 12 til 15 arbejdstimer pr. uge inklusive undervisning, forberedelse og eksamen.
På uddannelsen vægter vi samspillet mellem dine erfaringer og teorien og dens praktiske anvendelighed – og undervisningen er derfor praktisk orienteret.
Du vil møde eksterne oplægsholdere, som har spidskompetencer og praktisk erfaring inden for hver deres område, så I sammen kan stille skarpt på aktuelle temaer.
Undervisningen omfatter faglige diskussioner, erfaringsudveksling, case-behandling og projektarbejde. Sådan sikrer vi, at du kommer til at opleve den personlige udvikling, den faglige fordybelse og forbindelsen mellem teori og praksis.
Ja, der afholdes eksamen efter hvert fag. Eksamenen er typisk et skriftligt produkt, der præsenteres til en mundtlig eksamen. Du kan se, hvilken eksamenstype der gælder for det enkelte fag under beskrivelsen af faget her på hjemmesiden.
En hel uddannelse afsluttes med et afgangsprojekt og en mundtlig eksamen.
Det jeg har lært er bl.a. sådan noget som opbygning af et community, hvordan du får flere følgere, hvordan brander man sig selv, hvad er tone of voice?